• WimPrins
  • PrinsEsclusivo
  • PrinsAbarth
  • PrinsClassics
  • PrinsExpert
  • PrinsShop
Autobedrijf Wim Prins
PrinsAlfa
Zoeken
  • Home
  • Aanbod
  • Over PrinsAlfa
  • Service
  • PrinsShop
  • Nieuws
  • Contact
  • Login
  • WimPrins
  • PrinsAbarth
  • PrinsClassics
  • PrinsAlfa
  • PrinsXpert
  • PrinsEsclusivo
  • PrinsShop
  • Home
  • Alfa Romeo Giulia
  • Giulia Quadrifoglio
  • Giulia Quadrifoglio Techniek
Videobanner Giulia Q techniek
De techniek in de Giulia Quadrifoglio

2.9 V6 Bi-Turbo 510pk

Het hart van de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio is een benzine aangedreven 2.9 liter 6 cilinder bi-turbo motor met een 90° V opstelling. De motor levert 510 pk en 600 Nm koppel tussen 2.500 en 5.000 tpm. Het is een compleet nieuwe motor welke is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Ferrari. Met een blok geheel uit aluminium is hij niet alleen buitengewoon krachtig, maar ook lichtgewicht.

Alfa DNA Pro

De knop van het DNA Pro-systeem op de middenconsole beschikt over vier selecteerbare modi waarmee de bestuurder het karakter van de auto tot op zekere hoogte kan veranderen door te kiezen uit Race, Dynamic, Natural en Advanced Efficiency. Dankzij de interactie met het Chassis Domain Control, past de auto ogenblikkelijk het rijgedrag aan naar de geselecteerde rijmodus. 

  • RACE activeert de overboost-functie voor een hoger koppel limieten en zorgt voor een maximale pedaal respons voor de ultieme sport rijden.
  • DYNAMIC levert scherpere gaspedaal, rem en stuur reactie voor sportief gebruik op de weg rijden en een throatier uitlaatgeluid.
  • NATURAL is een troost instelling voor een perfecte balans in het dagelijks rijden.
  • ADVANCED RENDEMENT stelt de cilinder deactivering om energiebesparingen en dynamische efficiëntie te maximaliseren.

Alfa CDC

De Giulia Quadrifoglio beschikt over een 'brein' dat volledig is gewijd aan de rijdynamiek: het Chassis Domain Control. Een inteligente regelmodule zorgt voor de communicatie tussen alle andere hightech regelsystemen zoals het DNA Pro systeem, het Active Torque Vectoring systeem, de Active Aero Splitter, het IBS systeem (Integrated Brake System) en het Active Suspension systeem. 

Active Torque Vectoring

Het nieuwe Active Torque Vectoring systeem van de Giulia zorgt voor de ideale verdeling van het aandrijfkoppel over de aangedreven wielen. Dit zorgt voor een betere tractie en veiliger rijgedrag, met name op slechte wegen en in bochten.

Geïntegreerd remsysteem

Het rempedaal, de remmen en de stabiliteitsregeling zijn in één elektromechanisch systeem met elkaar verbonden. Dit resulteerd in een naukeurig en trillingsvrij rempedaal met een razendsnelle respons en minimale remafstanden. Optioneel zijn er ook keramische remmen beschikbaar op de Giulia Quadrifoglio. De remweg van 100km/h tot stilstand is slechts 32 meter. *gemeten op droog wegdek met keramische remmen 

Alfa Active Damping

De Giulia Quadrifoglio is voorzien van een innovatief actief demping systeem. Een dynamisch systeem dat afhankelijk van de rijomstandigheden en de gekozen stand in het DNA Pro systeem de response van de wielophanging aanpast. Alfa Romeo's exclusieve double wishbone voorwielophanging met semi-virtuele stuuras staat garant voor een snel en accuraat stuurgevoel, daarmee het de Quadrifoglio de meest directe besturing in zijn segment. 

Videobanner Giulia QVkopie
Official introduction video Giulia Quadrifoglio
  • PrinsAbarth
  • PrinsClassics
  • WimPrins
  • PrinsEsclusivo
  • PrinsXpert
  • Home
  • Aanbod
  • Over PrinsAlfa
  • Service
  • PrinsShop
  • Nieuws
  • Contact
  • Login
Wim Prins© 2018 Prinsalfa.nl | All rights reserved | Powered by Wielink websolutions | Design Bright| Disclaimer | Sitemap
  •  
    • PrinsAbarth
    • PrinsClassics
    • WimPrins
    • PrinsEsclusivo
    • PrinsXpert
     
  •  

    Contact

    Prins Esclusivo
    Galvaniweg 1
    8071 SC Nunspeet
    T 0341 - 25 70 14
    F 0341 - 25 18 60
    info@wimprins.nl
     
Prins Nunspeet. All rights reserved
786